3 Tanda Apabila Kucing Datang Pada Kita

on 26 September 2014





Semua orang tahu apa itu kucing. Malah ramai juga di antara kita yang menjadikannya sebagai haiwan peliharaan. Karekter dan sifat kucing yang manja menyebabkan ramai yang sukakan kucing.


Melalui perkongsian yang ditulis di Facebook Ustaz Shukri Harun, beliau berkongsi pengalamannya dan memuatkan 3 tanda apabila kucing datang pada manusia.

Ikuti perkongsian beliau di bawah:

3 Tanda Apabila Kucing Datang bila kita makan di kedai makan. Tiba-tiba ada kucing datang minta makanan dengan kita. Kenapa takpada orang lain? Saya biasa alami situasi ini, saya dapat rungkaikan 3 tanda apabila kucing datang kepada kita bukan orang lain…

Pertama

Allah S.W.T memberitahu makanan kita, hak kita itu bukan semuanya rezeki kita. Ia adalah sebahagian milik kucing tersebut.

Kedua

Allah S.W.T sedang memberitahu kepada kita apabila kita memberi makanan kepada kucing tersebut, rezeki lain Allah S.W.T akan gantikan dengan lebih baik. Sebab itu kebaikan itu, Allah S.W.T membalas 10 kebaikkan ataupun pahala kepada anda.

Ketiga
Allah sedang memberitahu apabila kita tidak memberi makanan kepada kucing tersebut, sebenarnya kita sedang menolak rezeki baru yang Allah S.W.T ingin berikan kepada kita. Rezeki itu luas sebenarnya. Jika ingin membuat kebaikan, jangan menunjuk-nunjuk pula.

Apabila kita sedang menjamu selera di kedai makan, pasti akan datang haiwan ini, meminta dan menggeselkan badannya di kaki kita, jadi rajinkanlah menghulurkan secebis makanan padanya.

Yang pasti adalah mulia kita menyayangi sesama makhluk ciptaan tuhan, tak perlu merasakan ia suatu gangguan apabila anda didatangi haiwan-haiwan seperti ini, lebih baik memberi agar rezeki kita sentiasa diberkati di masa akan datang..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Apa nak dikisahkan All Rights Reserved